Προσέχουμε όταν θέλουμε να μαγειρέψουμε τη φακή;

0
44
Προσέχουμε όταν θέλουμε να μαγειρέψουμε τη φακή; 3 mamameli

Προσέχουμε όταν θέλουμε να μαγειρέψουμε τη φακή;

Μια μέρα όπως η σημερινή – άκρως χειμωνιάτικη- μια σούπα φακής θα είναι ιδανική.

Αυτό σκέφτηκα πρωί πρωί και θέλησα να φτιάξω αυτό το παραδοσιακό μας και τόσο ωφέλιμο πιάτο.

Κλείσαμε ως οικογένεια δύο χρόνια στην διατροφή χωρίς γλουτένη (2 χρόνια από όταν πήραμε τη διάγνωση στα χέρια μας για τα δίδυμα).

Τον τελευταίο χρόνο μαγειρεύω φακή μία φορά την εβδομάδα, (αρέσει στα τρία από τα τέσσερα παιδιά μου- ο τέταρτος την τρώει υποχρεωτικά!).

Κατέληξα μετά από πολλές δοκιμές σε μια εταιρεία που το πακέτο της είχε σχεδόν μηδενικούς σπόρους σιταριού. Τόσο καλό ήταν το περιεχόμενό της (σε καθαρότητα της φακής) που για μια στιγμή (και ευτυχώς ήταν μόνο στιγμή) σκέφτηκα ότι έλυσα το θέμα της επιμόλυνσης στη φακή.

Το τελευταίο πακέτο όμως φρόντισε να με διαψεύσει.

Ειδικά σήμερα σε προϊόν 250 γραμμαρίων (μισό πακέτο), βρήκα τουλάχιστον 5 σπόρους σιταριού!

Προσγειώθηκα στην πραγματικότητα και θέλησα να το μοιραστώ μαζί σας.

ΠΡΟΣΟΧΗ στην επιμόλυνση από το σιτάρι και ειδικότερα στη φακή.

Θέλει ιδιαίτερη προσοχή.

Κατέληξα να χρησιμοποιώ για να την καθαρίσω ένα κατάλευκο μεγάλο πιάτο (ίσως και μια μεγάλη πιατέλα θα ήταν ακόμη καλύτερα).

Εκεί τοποθετώ λίγη λίγη την ποσότητα της φακής που θέλω να ελέγξω και κάνω το «ξεδιάλεγμα» σιγά σιγά και κάτω από το φως του απορροφητήρα -που είναι και πιο έντονο.

Οι ξένες ουσίες βέβαια που μπορείτε να βρείτε ποικίλλουν.

Οι πιο συνηθισμένες είναι μικρές πέτρες στο μέγεθος της φακής που σε ξεγελούν πολλές φορές και με την όψη τους. Επικίνδυνες βέβαια, μη τυχόν και σπάσει κάποιο δόντι.

Μικρές μπίλιες από ένα άλλο μαύρο μικρό σπόρο που δεν έχει καμιά σχέση με τη φακή.

Προσωπικά, αφαιρώ και τα μικρά κιτρινωπά κομματάκια, καθώς δεν ξέρω αν προέρχονται από τη φακή ή από σιτάρι.

Και τέλος, το πιο επικίνδυνο για όποιον πάσχει από κοιλιοκάκη: σπόροι σιταριού!

Προσέχουμε όταν θέλουμε να μαγειρέψουμε τη φακή; 2 mamameli

Και είναι πολύ πιο επικίνδυνοι από ότι νομίζουμε για τους πάσχοντες αφού ξεπερνούν κατά πολύ το όριο ασφαλείας των 15 ή 20 ppm ανά ημέρα (σύμφωνα με τα πρότυπα της FDA για τα ασφαλή όρια περιεκτικότητας σε γλουτένη σε τρόφιμα για πάσχοντες με κοιλιοκάκη).

Και ουσιαστικά για να καταλάβετε για τι ποσότητα μιλάμε τα όρια των 20 ppm ισοδυναμούν με 0,4mg x 20=8 mg =0,01 του γραμμαρίου γλουτένη (μέγεθος εξαιρετικά μικρό).

Θεωρητικά λοιπόν, τα όσπρια είναι χωρίς γλουτένη εφόσον δεν υπάρχει η οποιαδήποτε επιμόλυνση σε αυτά.

Στην καθημερινή και πρακτική μαγειρική που εφαρμόζουμε στα σπίτια μας, ιδιαίτερα οι φακές και η φάβα θα πρέπει να καθαρίζονται και να αφαιρούμε όποια ξένα σώματα υπάρχουν, προκειμένου να μαγειρευτούν.

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που δεν εμπιστεύομαι την κατανάλωση της φακής σε οποιοδήποτε εστιατόριο. Σίγουρα δεν θα έχουν τη δική σας υπομονή να καθαρίσουν και να βρουν τους όποιους σπόρους σιταριού υπάρχουν στη φακή.

Τα όσπρια και ιδιαίτερα η φακή είναι εξαιρετική τροφή για όλους μας και ιδιαίτερα θρεπτική. Θα πρέπει να τα καταναλώνουμε αρκετά συχνά μέσα στην εβδομάδα.

Προσοχή λοιπόν και καλό καθάρισμα..

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here